18 aug 2014

Twitteren en bloggen, de perfecte combinatie voor uw bedrijf!

0 Reacties

Wat is twitter, hoe werkt bloggen, welke doelen kun je ermee bereiken, hoeveel mensen gebruiken twitter, welke gedragscode hoort er bij twitter, welke terminologie?
Omdat het antwoord voor velen in de bouwwereld onbekend is, zijn dit allemaal vragen die drempelverhogend werken om twitter en blogs daadwerkelijk in te zetten als communicatiemiddel.

Zakelijk bloggen is een van de beste manieren om meer bezoekers op je website te krijgen. En hoe meer bezoekers, hoe groter de kans op klanten. Het is een slimme strategie om je online aanwezigheid te vergroten, je expertstatus te verhogen en om onder de aandacht van (potentiële) klanten te blijven. Door constant waardevolle content te delen, komen mensen terug voor meer.
Twitter kan je weer helpen om via je blog bekendheid te genereren. Alle lezers van je blog, zijn ook potentiële klanten omdat ze geïnteresseerd zijn in wat je te vertellen hebt. Maar als niemand je blog leest, waar is het dan goed voor? Weinig bezoekers zullen spontaan op je blog komen. Dagelijks worden er meer dan 2 miljoen blogs online gezet. Je zult je blog dus zelf moeten promoten om meer lezers te trekken.
Twitter is de ideale plek om je blog te promoten en een geïnteresseerd lezerspubliek op te bouwen. Via retweets kan een bericht zich razendsnel verspreiden. Als je zelf actief twittert, regelmatig waardevolle kennis deelt en interactie aangaat met anderen, zul je merken dat het aantal volgers vanzelf toeneemt. En deze volgers hebben waarschijnlijk ook interesse in je blogartikelen.

[begin]